BMW e46
BMW 3 Series
Główna
News, Aktualności
Opisy, historia
Porady
Tuning
Galeria
Download
Linki
Kontakt


Motoryzacja

Inne Auta
Tapety
Przepisy
Download
Linki

Inne modele BMW
BMW 1
BMW 5
BMW 6
BMW 7
BMW X-series
BMW Z-series


RESMOTO.PL Elektromechanika Pojazdowa
Naprawa samochodów wszystki marki - Rzeszów i okolice.

Diagnostyka komputerowa samochodów BMW.
w Rzeszowie
692 433 432



Kasowanie inspekcji olejowej (oil service/inspection)BMW seria 3

      Kontrolki inspekcji służą po to, aby użytkownik pamiętał o czynnościach diagnostycznych i obsługowych oraz o terminie zmiany oleju, ma to duże znaczenie dla bezpieczeństwa użytkowania auta. Inna sprawa, że żyjemy w takim kraju a nie innym i często po wykonaniu czynności obsługowych we własnym zakresie ze względu na kosztu mamy problem, co zrobić z irytującymi kontrolkami. BMW wymyśliło kontrolki inspekcji żeby zmusić użytkowników do jej kasowania. Jak się nie skasuje to nic się złego nie stanie, auto będzie jeździć jak jeździło.

Opis jest do E30, ale w innych modelach: E32, E34, E36 z podobnych lat produkcji sposób jest podobny.

      Do skasowania trzeba zaopatrzyć się w około 10-15 cm przewodu i 5 minut czasu. Przewód należy zaopatrzyć w jakiś bezpiecznik, o wartości rzędu 100mA lub po prostu w 5 watową żarówkę. A więc po kolei co robić: Najpierw trzeba znaleźć gniazdo diagnostyczne komputera wtrysku. W modelach do rocznika 1987 znajduje się ono przy kolektorze dolotowym i jest zatkane czerwonym kapturkiem :)
gniazdo diagnostyczne BMW
       W modelach po 1987 duże czarne gniazdo umieszczono przy bagnecie do pomiaru poziomu oleju w silnikach 6-cylindrowych (M20) lub przy grodzi od strony kierowcy w silnikach 4-cylindrowych (M40).
gniazdo diagnostyczne BMW
       Należy ściągnąć lub odkręćcie pokrywkę i zależnie od typu gniazda środek wygląda tak jak na rysunku poniżej.

gniazdo diagnostyczne BMW gniazdo diagnostyczne BMW

Zależnie od typu gniazda trzeba odszukać wyprowadzenia zaznaczone na czerwono.

- Wyłączamy samochód.
- Za pomocą przewodu trzeba połączyć znalezione wcześniej wyprowadzenia (te na czerwono na rysunku!)
- Wsiadamy za kółko, przekręcacie stacyjkę w pozycję "ON" ale nie zapalacie silnika i patrzymy się na linijkę diodową kontrolek serwisowych wymiany oleju i kontrolkę inspekcji w tablicy. Kiedy 5 diodek z linijki się zaświeci (po 3-4 sekundach) można wyłączyć stacyjkę (kontrolki wymiany oleju już skasowane) ale o wiele lepiej jest poczekać jeszcze ze 6-7 sekund to skasuje się także inspekcja. Uwaga!!! Czasy te mogą być czasami dłuższe i dochodzić nawet do 12 sek - olej i 16-20 - inspekcja.
- Wyciągamy kabelek i zamykacie gniazdko dekielkiem.

Uwaga!!! W niektórych modelach należy NAJPIERW włączyć zapłon a dopiero potem robić zworkę i czekać na efekt.

       Należy dokładnie podłączyć kabelek. O ile w przypadku gniazdka z płaskim bokiem o pomyłkę ciężko to w przypadku okrągłego gniazdka najlepiej orientować się według pinu centralnego tego w kształcie Pac-mana :). I na koniec jeszcze jedna uwaga - jeśli nie możena skasować kontrolek lub zapalają sie ponownie po kilku dniach oznacza to ze prawdopodobnie trzeba jeszcze wymienić akumulatorki podtrzymujące zasilanie komputera wewnątrz tablicy z zegarami.

Copyright © 2006 - Resmoto.com - Prawa zastrzeżone.